maandag 18 april 2011

Winkelen met je vrouw

Het was al bekend dat mannen en vrouwen van elkaar verschillen. Ik zal het daar dan ook niet over hebben. Wat wel een typisch fenomeen is, is het feit dat vrouwen van winkelen houden en mannen niet. James Brown zong er al over ‘man made money, to buy from other man’ De originele tekst was  waarschijnlijk  ‘man made money, so his wife could buy from other man’, maar dat correspondeerde niet met de muziek van het liedje en dus werd het idee in de wereld gebracht dat mannen van mannen kochten.  Niet dus. Vrouwen kopen van zowel mannen als vrouwen en mannen moeten dan mee.

Nu zal ik je vertellen dat niets erger is dan mee moeten met je vrouw. Vooral niet als je wordt geacht mee te kijken tussen de vrouwenkleding, of daar toevallig iets voor je vrouw bijzit. Snappen vrouwen het dan niet? Mannen zien hen het liefst zonder kleren! Er zit dus nooit een kleding stuk bij waarin je haar wilt zien. Tenzij het natuurlijk een leuk lingeriesetje is, maar naar zo’n winkel neemt ze je nooit mee.
Het ergste wat je dus als man kan overkomen is in een winkel met dameskleding moeten doen alsof je het leuk vindt. Je enige steun is op dat moment die ene andere man die ook mee moest en die dus in dezelfde ellende verzeild is geraakt. En net als je een positieve kant ziet van het winkelen met je vrouw (al je aandacht gaat naar een knappe blondine), wordt je naar de paskamer geroepen om je vrouw haar  keuze te bewonderen, om er uiteindelijk achter te komen dat jouw mening niet serieus wordt genomen, omdat je uiteraard geen verstand van mode hebt.
Ik ben één keer in een kledingwinkel geweest waar ik het wel kon uithouden. Ze hadden daar een grote leestafel met autobladen en verse (gratis) koffie. Het enige wat ik toen hoefde te doen was lezen en koffiedrinken.  Het was dan ook de enige winkel waar mijn vrouw ongeremd kon shoppen. Niet goed voor de huishoudportemonnee, maar wel een hele slimme zet van de winkelier, want in tegenstelling tot de andere winkels waarmee ze mij naar toe had genomen, voelde ze zich niet bezwaard om nog even wat extra kledingrekjes langs te lopen. Complimenten voor de strategie van deze winkelier. Het zal wel een man geweest zijn die ooit ook met zijn vrouw mee moest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten